DobreJedzenie.org.pl

Blog o smacznym i zdrowym jedzeniu.

    plakaty reklamowe
    propagandowym lub reklamowym nigdy wyłącznie informacyjnym służący do plakat tym różni się od afiszu że nie jest wykonany ze składu lecz w

    pastelowelove.pl

    dobór montaż i serwis klimatyzacji klimatyzacja do serwerowni zadzwoń umów się na bezpłatną wycenę
    namierzanie numeru telefonu
    chcesz namierzyć lub zlokalizować telefon serwis oferuje usługę namierzania lokalizacji i śledzenia telefonu po numerze przez internet zacznij

    locked.pl

Soja cz. 2

1

tofu-1478700_960_720W poprzedniej notce napisałam o pozytywnym wpływie soi na nasz organizm, niestety jak to mówi stare przysłowie „Co za dużo, to niezdrowo”. Soja przyjmowana w przesadzonych ilościach może także negatywnie wpływać na nasze zdrowie o tym jak przeczytacie poniżej:

  • utrudnia przyswajanie jodu – dlatego zaleca się unikania podawania soi dzieciom, gdyż jod jest jednym z kluczowych pierwiastków niezbędnych do prawidłowego rozwoju małego człowieka
  • wysokie stężenie kwasy fitynowego utrudnia wchłanianie składników mineralnych
  • uwaga na sojowe odżywki białkowe! – wartość białka sojowego odżywkach jest niższa a jego wchłanialność znacznie mniejsza, nie zapobiega ono także zmęczeniu mięśni podczas treningów
  • soja może mieć NEGATYWNY wpływ na jakość spermy – jak wykazują badania, u mężczyzn których dieta bardzo bogata jest w produkty sojowe, w spermie znajdywało się mniej plemników niż u osób, które spożywały soję sporadycznie.

Jak widać nasza „cudowna” roślina może mieć zarówno pozytywny jak i negatywny wpływ na organizm. Stąd warto pamiętać, żeby jak we wszystkim w życiu także w spożyciu soi zachować umiar.

One Comment

So, what do you think ?