DobreJedzenie.org.pl

Blog o smacznym i zdrowym jedzeniu.

    hosting plików darmowy
    darmowy hosting plików do 1gb bez rejestracji wrzucaj pliki filmy muzyke obrazy za darmo

    xshare.eu

Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce – o witalności

0

ginseng-641890_1280W okresie zimowym zdecydowanie warto zwiększyć podaż do organizmu wszystkich witamin i minerałów. Jeśli do tej pory dostarczaliśmy ich sobie w wystarczającej ilości to dobrze, jednak zimą warto dodać dla utrzymania dobrego zdrowia oraz samopoczucia i witalności + 20% ekstra.

Jaki produkty zatem  warto spożywać? Po co chętniej sięgać , przechodząc pomiędzy sklepowymi półkami? O tym już dziś.

  • Gorzka czekolada – doskonałe źródło magnezu, wspomagającego m.in. prace serca, mózgu, oraz przeciwdziałającego skurczom mięśni
  • Płatki owsiane – to źródło witamin z grupy B, uczestniczących w tworzeniu hormonów zabezpieczających przed miażdżycą, depresją oraz  bezsennością
  • Zielone warzywa – to zdecydowanie bomby witaminowo minerałowe. Są niskokaloryczne, ale nie idzie za tym pozbawienie ich substancji odżywczych. Przykład: brokuł – wit. A, C i B a także wapń, magnez i żelazo. Kapusta – C, E, A, B1 oraz B2 a do tego żelazo, fosfor, magnez i wapń.
  • Herbatki ziołowe – szczególnie te z dodatkiem żeń szenia syberyjskiego poprawiającego koncentrację, oraz miłorzębu japońskiego wspomagającego siły witalne
  • Herbata Yerba Mate – naturalny składnik zawierający kofeinę

So, what do you think ?